Wycieczka do Poznania

WYCIECZKA DO POZNANIA

5 czerwca 2018 uczniowie klas IV-VII wraz z wychowawcami wyruszyli na trzydniową wycieczkę do Wielkopolski. Celem głównym było poznanie początków naszego państwa i oderwanie się od szkolnej codzienności.

Autokar czekał na nas o 8.00. Z uśmiechami na twarzy pożegnaliśmy rodziców oraz kolegów i udaliśmy się w drogę.

Pierwszym punktem wycieczki było muzeum kolei wąskotorowej w Wenecji. Jest to jeden z największych skansenów kolei wąskotorowej na świecie. Mogliśmy cofnąć się w czasie o ponad 100 lat i usiąść w wagonie pociągu sprzed I wojny światowej.

O godzinie 15.00 dotarliśmy do pierwszej stolicy Polski – Gniezna. Czekała tam na nas pani przewodnik, która oprowadziła nas po Katedrze Gnieźnieńskiej. Mogliśmy na własne oczy zobaczyć słynne Drzwi Gnieźnieńskie, a w Muzeum Powstania Państwa Polskiego przedmioty, którymi posługiwali się nasi przodkowie. Wieczorem dotarliśmy do Poznania, zakwaterowaliśmy się w hostelu i udaliśmy na spacer po Starym Mieście.

Drugiego dnia wycieczki po śniadaniu udaliśmy się na Ostrów Tumski. Zwiedzaliśmy Katedrę NMP, Pałac Biskupi, po czym przeszliśmy na Stary Rynek, gdzie poznaliśmy legendę poznańskich koziołków, które o 12.00 bodły się na wieży ratusza. Kolejnym punktem wycieczki była palmiarnia, w której zobaczyć można było mnóstwo egzotycznych gatunków roślin.

Ostatnią atrakcją, do której dotarliśmy tego dnia był Park Rozrywki Malta. Mimo wysokiej temperatury można było poczuć zimę. Zjeżdżaliśmy na pontonach niczym sankach, korzystaliśmy z letniego toru saneczkowego, oraz kolejki górskiej.

Ostatniego dnia naszej wyprawy tuż po śniadaniu spakowaliśmy walizki, pożegnaliśmy Poznań i udaliśmy się do dwóch pobliskich miejscowości: Kórnika oraz Rogalina. Zwiedzaliśmy piękny pałac w Rogalinie oraz park w stylu angielskim ze starymi dębami. Zamek w Kórniku również zrobił na nas duże wrażenie.

Trochę zmęczeni, ale z uśmiechem na twarzach wracaliśmy do Myślic, gdzie czekali na nas stęsknieni rodzice. Kto nie był niech żałuję. Wycieczka na długo pozostanie w naszych wspomnieniach.

Dzisiaj jest: Sobota
21 Lipca 2018
Imieniny obchodzą
Andrzej, Benedykt, Daniel, Paulina,
Prakseda, Prokop, Stojsław, Wiktor,
Wiktoriusz

Do końca roku zostało 164 dni.